Veelgestelde Vragen

Een vraag? Ik kan uren praten over keramiek dus aarzel zeker niet me een berichtje te sturen.
Veel vragen komen vaak terug en heb ik hieronder gebundeld voor jullie. 

Hoe kan je bestellen? 

Op bepaalde momenten (die ik vooraf aankondig) zal ik de webshop updaten met stock. Deze items zijn dan meteen voorradig! 

Andere momenten zal de webshop in PRE-ORDER modus staan, zoals met de eindejaarsperiode. Dit betekent dat je gedurende een bepaalde periode op de webshop je bestelling kan doorgeven, die ik daarna maak. Reken voor de feestdagen 2025-2026 dat deze klaar zullen zijn tegen midden december. 

Via de pagina GEPERSONALISEERD kan je items bestellen met een tekst/naam/woord/... van jouw keuze erin! Voor de eindejaarsperiode 2025-2026 staat ook deze pagina in PRE-ORDER modus. Je geeft je bestelling door tussen 15/10 en 30/10/2025 en dan zorg ik dat midden december je bestelling klaar is. 

 

Kan een bestelling verzonden worden? 

Dat kan! Omdat het afhankelijk is van de formaten van je bestelling, bereken ik dit NA je bestelling. De minimale verzendkost bedraagt steeds 7,50 euro (Bpost). 


Indien je aangeduid hebt om voor verzending te kiezen, contacteer ik je na bestelling met de nodige info over de verzendkosten. 

Hoe werkt de betaling? 

Betalen kan op diverse manieren: 
1) Online betaling (via Mollie) 

2) Betalen (cash of payconiq) bij afhalen.
Dit kan dus enkel wanneer je je bestelling zelf komt afhalen in Smetlede!

3) Betalen via factuur, dit is enkel voor bedrijven en hier moet je dus steeds je bedrijfsgegevens voor invullen. 

Welke kleuren zijn er? 

Momenteel zijn volgende kleuren beschikbaar: wit, oudroze, blauw en groen. 

Er komt ook een beperkte oplage zwarte keramiek online (16/11/2025!). 

 

Hoe werkt het verlanglijstje? 

Door op het hartje bij een product te klikken, krijg je alle aangeduide producten te zien in je 'verlanglijstje'. Leuk om een paar producten waarover je twijfelt naast elkaar te kunnen bekijken. 

Kan ik je keramiek verkopen in mijn winkel? 

Past de stijl van jouw winkel/product/visie helemaal bij die van KIKI? Dan kunnen we zeker eens samenzitten om de mogelijkheden te bekijken. Let wel, de drukte van mijn fulltime job en de tijd die ik steek in het maken van elk potje, laten niet toe om op grotere schaal te produceren en te verkopen aan winkels. Kleinschalige samenwerkingen zijn zeker haalbaar, denk daarbij bijvoorbeeld aan tapassetjes voor een pop up resto of een reeks vazen voor een bloemiste. Heb je zelf een leuk idee, laat het me gerust weten via de contactpagina!

Is keramiek geschikt voor voeding? Mag het in de vaatwas? 

Ik gebruik enkel glazuren die voedselveilig zijn, dus alle keramiek die ik maak is geschikt voor voeding. Bovendien mogen alle producten ook in de vaatwasser!

Hoe worden alle producten gemaakt? 

Alle objecten worden door mezelf gemaakt van a tot z. Potjes draaien is een intensief proces met veel verschillende stappen. Elk potje wordt gedraaid op de draaischijf, moet vervolgens drogen, afgedraaid worden, wordt daarna  (biscuit)gebakken, geglazuurd en nogmaals gebakken… Dit doe ik allemaal bij mij thuis, in mijn kleine gezellige hobbyruimte, mijn ‘pottenkot’! Ben je benieuwd naar de verschillende stappen in het pottenbakken en wil je graag ‘the making of’ meevolgen? Dan kan je daarvoor terecht op mijn instagrampagina!

Welke materialen gebruik je?

Elk stuk wordt gemaakt uit klei, een superduurzaam, eerlijk en kwalitatief materiaal. Ik gebruik enkel klei van de hoogste kwaliteit. Er worden ook enkel glazuren gebruikt die voedselveilig zijn en alles wordt gebakken op steengoedtemperaturen. De combinatie van de materialen die gebruikt worden en de bakprocessen zorgen voor een stevig en heel duurzaam product.